www.nowesst.fora.pl
Szczecin Scooters Team
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Poradnik : Jak kupować używany skuter??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Kupie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darko 4275



Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin - Warszewo

PostWysłany: Nie 12:30, 04 Lip 2010    Temat postu: Poradnik : Jak kupować używany skuter??

Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego skutera", gromadząc wszystkie informacje postanowiłem napisać krótki artykuł na ten temat z myślą, że w ten sposób komuś pomogę.


Warto wspomnieć, że najlepiej kupować skuter małym tuningiem lub bez takowego. (np. wydech + wario) Można też kupić skuter w pełni stuningowany, ale to wtedy kiedy miałby on pójść do stuntu lub jest to skuter pewny, od osoby znajomej, a i my wiemy, jakie konsekwencje ma kupno skutera po pełnym tuningu. (Większa awaryjność, mniejsza wytrzymałość np.) Szukamy ogłoszenia i widzimy swój wymarzony skuter obok którego jest napisane "okazyjna cena/ niska cena" te słowa działają na nas jak lep na muchę.

Szukamy numeru telefonu i dzwonimy. Kiedy sprzedający się odezwie zadajmy mu kilka podstawowych pytań:

- Czy pojazd posiada dokumentację potwierdzającą przebieg?
- Czy możemy prosić o dostanie dokładnych zdjęć każdego defektu?
- Czy jeśli po przyjeździe na miejsce (często oddalone o kilkaset kilometrów) okaże się, że pojazd jest niezgodny z opisem w ogłoszeniu to sprzedawca zwróci nam koszt podróży?
Jeśli sprzedawca lipnego pojazdu odpuści sobie dalsze rozmowy to mamy pewność, że możemy sobie poszukać nowego ogłoszenia.


A teraz na co zwrócić uwagę w czasie oględzin (nie które będą szczegółowe) :

- Po przyjeździe na miejsce spotkania sprawdzić czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Często bywa że skuter ciężko odpala na zimnym silniku. Ew odpala przy pomocy AutoStart. Sprzedawca przez przyjazdem rozgrzewa maszynę aby ukryć ten fakt.

- Patrzymy na opony (jeśli tylna będzie łysa mamy 90% na to, że właściciel "palił gumę").

- Kontrola wzrokowa ramy ( jest jeszcze jeden sposób: jak jedziemy owym skuterem puszczamy kierownice i patrzymy czy skuterek jedzie prosto, jeśli nie to znaczy, że miał niezłego szlifa/zderzenie i rama została skrzywiona).

- Wzrokowa kontrola klocków i tarcz hamulcowych.

- Kontrola skuteczności działania hamulców.

- Słuchowa kontrola pracy silnika. (Czy np. nie przerywa)

- Kontrola pasa napędowego. (Nieobowiązkowe, bo sprzedawca może się nie zgodzić na otwarcie przekładni).

- Kontrola akumulatora.

- Ogólna kontrola wzrokowa elementów przekładni bezstopniowej. (Jak przy pasku)

- Kontrola pracy rozrusznika. (Czy nie zgrzyta, jak szybko skuter z niego odpala).

- Wzrokowa kontrola pracy układu oświetleniowego. (Czy światła świecą tak jak mają, nie oświetlając E.T drogi)

- Kontrola działania sygnału dźwiękowego. (Jedna z ważniejszych części skutera )

- Wzrokowa kontrola stanu nadwozia i elementów mocujących. (Czy są śrubki mocujące plastiki)

- Sprawdzić numer ramy i silnika.

I to chyba na tyle. Na pewno o czymś zapomniałem to proszę mnie upomnieć to dopisze to do tego posta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Kupie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin