popaleniec
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: SST
|
Wysłany: Pią 23:31, 05 Mar 2010 Temat postu: Mini regulacje na poziomie sport |
|
|
1. Wariator sportowy jaki wybrac jak ustawic- roznice w kilku dost?pnych pospolitych wariatorach typu Hebo,polini Speed control i malossi S? niewielkie ro?nice ,roznia si? k?tami nachylenia bie?ni przez co reguluje si? je rolkami o r??nej gramaturze i tak kolejno
Ciezsze rolki lubia waria Hebo i Malossi l?ejsze natomiast Polini w nim tez najbardziej spadaja obroty.Tu zatrzymam si? chwile i mo?e przybli?? co oczywiste, po zakupie wariatora sportowego musimy si? liczyc nie tylko z za?o?eniem l?ejszych rolek lecz tak?e czasami konieczno?ci? monta?u spr??yny dociskowej o wi?kszej twardo?ci i tu uwaga je?li mamy zamiar za?o?y? tylko wariator i na tym sko??czy? nasz chwilowy tuning o ile producent nie daje spr??yny w zestawie do seryjnego skutera mo?na ?mia?o dac spr??yn? oko?o +7% poprawi nam to start kt?ry zostaje pogorszony przy monta?u sportowego wariatora,
Co do rolek tutaj ju? mamy pelna mo?liwo?? zabawy ja podam przyk?ad na piaggio sfera rst
Skuter w pelni odblokowany po monta?u rolek seryjnych do wariatora polini Speed control pr?dko?? skutera wzrosla o 8km/h start za to pogorszy? si? nieco rolki o gram l?ejsze poprawily start co do vmaxu nie by?o zmiany zak?adnie kolejno rolek l?ejszych czyli 7.5gr,6gr,5.5gr dawalo lepsze przyspieszenie lecz vmax spada? proporcjonalnie o 1-2km/h
Najlepsza wiec regulacja pozostaje przy rolkach 1-2gr l?ejszych ni? seria.
2.Monta? sportowego wydechu i jego regulacja.
Je?li planujemy zakup sportowego wydechu do seryjnego jeszcze skutera czeka nas kilka niespodzianek i sporo regulacji. Zakladmay t?umik klasy sport typu Leo Vince pospolicie znany je?li nasz skuter to pelna rozblokowana seria troszk? si? zaskoczymy po zamontowaniu t?umika skuter znacznie traci na mocy w dolnym zakresie obrotow ruszanie przebiega ciezko i rozpedzenie si? notabene do pr?dko?ci 30km/h trwa „wieki” je?li chodzi o znanych producent?w dostarczaja oni rolki w zestawie S? one l?ejsze zazwyczaj od 2-3gr od seryjnych rolek. Niestety regulacja samymi rolkami jest niezadawal?jaca w 90% przypadk?w zachodzi konieczno?? zastosowania spr??yny dociskowej rzedu +20% oraz spr??ynek sprz?g?a co najmniej poziomu sport (zestawy spr??ynki ma?y opis:
Polini:
-czarne do seryjnych skuter?w raczej mi?kkie
-zielone poziom sport
-??lte poziom expert (zazwyczaj wystarczaja przy spotowym t?umiku i sportowym wario)
-niebieskie poziom race (uwaga S? dwa zestawy jeden zawiera niebieskie drugi nie)
Hebo:
-zielone poziom sport
-niebieskie expert dosc twarde
-czerwone Race bardzo twarde je?li mamy sprzeg?o sportowe zalecam przy ostrym tuningu powy?ej 12kM)
3.Sprz?g?a sportowe kiedy zak?adac jak ustawic:
Je?li nasz skuter jest ju? stuningowany czyli posiada przynajmniej sportowy t?umik i wariator sensownym pomys?em b?dzie zakup sportowego sprz?g?a i tu rada je?li mamy tylko sportowy t?umik wystarczy odel?one sprz?g?o np. rms race + spr??ynki poziomu ekspert i b?dzie dobrze.
Je?li opr?cz t?umika sportowego mamy jeszcze wariator sport trzeba b?dzie rozejrze? si? za regulowanym sprz?g?em polecam Malossi fly Hebo N a z ta??szych Rms Racing Pro.
4.Strojenie ko??cowe
W uk?adzie tuningu gdzie mamy po??czenie wydech+wario+sprz?g?o staramy si? wszystko stroic na poziom sport czyli zaczynamy od rolek zalecanych do wydechu i takie tez montujemy lub o1gr lzejsze sprzeg?o stroimy spr??ynkami poziomu sport oraz spr?zyn? centralna +30% wiem na kilku dobrych przyk?adach ze uk?ad ten sprawdza si? w kilku znanych skuterach miedzy innymi keeway huricane,piaggio, typhon ,sfera.
|
|