www.nowesst.fora.pl
Szczecin Scooters Team
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Łatwo I Tanio Pomalowac Skuter :) Mały Poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Optyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mccreative



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin-Płonia

PostWysłany: Pon 13:28, 15 Mar 2010    Temat postu: Łatwo I Tanio Pomalowac Skuter :) Mały Poradnik

Witam.

Postanowiłem zebrać wszystkie informację razem i napisać poradnik o malowaniu Skutera najtańszym sposobem, czyli sprayem. Poradnik pozwoli Wam pomalować swój Skuter lakierem w sprayu w sposób, jaki będzie porównywalny z malowaniem przykładowo pistoletem. A więc zaczynamy.

1. Przygotowanie miejsca pracy.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac powinniśmy przygotować swoje miejsce pracy. Pomieszczenie powinno być wentylowane, aby zapobiec wdychaniu nadmiernej ilości oparów oraz szybszemu schnięciu farby. Pomieszczenie należy odkurzyć, aby zapobiec przyklejaniu się do farby różnych pyłków, kurzu itp.

2. Przygotowanie motoru.
Elementy, które chcemy pomalować sprayem, należy odkręcić od całości. Każdy element oczyszczamy z brudu, odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną. Następnie papierem lub kółkiem ściernym staramy się zmatowić stary lakier, by pozostała równa powierzchnia. Nie potrzebne jest zdzieranie całego lakieru, gdyż może on posłużyć jako podkład przy malowaniu. Jeżeli jednak zdarty został cały lakier, musimy zastosować podkład. Kupujemy podkład w sprayu, najlepiej biały i malujemy nim gołą blachę (1-2 warstwy). Po wyschnięciu podkład najlepiej zmatowić drobnym papierem ściernym (1200) na mokro. Na koniec wszystko odłuszczamy drugi raz benzyną ekstrakcyjną.

3. Malowanie.
Jeżeli chodzi o spray, to warto zainwestować w nieco droższy, gdzyż na pewno będziemy bardziej zadowoleni z efektu. Jeżeli pierwszy raz w życiu malujemy sprayem to powinniśmy potrenować najpierw na jakimś innym elemencie. Głównie chodzi o to, a by nie powstawały zacieki i farba była równą powłoką. Jeżeli jednak nie mamy pewnej ręki, dajemy pomalować motor komuś zaufanemu Najlepszy efekt uzyskamy malując elementy z większej odległości, tworząc tzw. mgiełkę. W ten sposób unikniemy powstawania zacieków. Ilość warstw zależy od krycia farby. Bywa, że wystarczy nałożyć 3 warstwy, jeżeli mamy dobry spray, lecz może się zdarzyć, że będziemy musieli nałożyć 5-6 warstw. Po każdej warstwie dajemy farbie wyschnąć, a następnie nakładamy warstwę następną. Zostawiamy w takim stanie elementy na noc.

4. Lakierowanie.
Na koniec zostaje lakierowanie elementów. Należy zaopatrzyć się w lakier bezbarwny w sprayu. Warto wybrać lakier z "górnej półki", gdyż będzie to ostatnia powłoka narażona na warunki atmosferyczne. Lakierowanie odbywa się podobnie jak malowanie, lecz w tym wypadku nanosimy 2, góra 3 warstwy. Po wyschnięciu lakieru, najlepiej na następny dzień, wszystkie elementy polerujemy pastą polerską dla uzyskania ładnego efektu. Skręcamy wszystkie części i cieszymy się z wyników naszej pracy

by McCreative

..
ZYCZE MIŁEGO MALOWANIA Wink


Ostatnio zmieniony przez mccreative dnia Pon 13:29, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Optyczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin